תגובות להחלטת הבג"ץ: "מחרב את עקרונות המדינה היהודית"

איתי גדסי No Comments on תגובות להחלטת הבג"ץ: "מחרב את עקרונות המדינה היהודית"

נבחרי ציבור רבים תוקפים את בחריפות החלטת הבג"ץ להתיר הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח: "בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית. בית המשפט עושה ככל העולה על רוחו ומבטל במחי יד חוקים אותם אנו מחוקקים בהליך ארוך. מלאכתנו כפרלמנטרים מתייתרת לחלוטין"

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תגובות רבות במערכת הפוליטית להחלטת בית המשפט העליון היום כנגד עמדת הרבנות הראשית לישראל, לפיה ניתן להכניס חמץ לבתי החולים בפסח.

חברי הכנסת מגוש הימין וחברי הכנסת החרדים תקפו בחריפות את החלטת הבג"ץ ואמרו כי הוא נוטל סמכויות לא לו.

השר בצלאל סמוטריץ: "בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות פרוגרסיביים מטורללים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. ובכלל, נראה שבג"ץ מנהל כאן את המדינה ומקבל החלטות בעוד ועוד נושאים בצורה שמייתרת את המערכת הדמוקרטית ואת העם. השאלה מתי העם יתעורר ויפסיק לחשוב שזה גשם".

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "בג"ץ שוב מגלה ניתוק מוחלט מהעם. החלטה הינה פגיעה קשה בציבור הישראלי. ברוב הסקרים שנעשו בשנים אחרונות, התוצאות היו שרוב הציבור מקפיד שלא לאכול חמץ בפסח".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "אני מציע שיהיה פריימריז לשופטי בג"צ ולקבוע שבדברים שנוגעים לחקיקה של הכנסת שהנושא יעבור את תהליך החקיקה כמו בכנסת. השופטים חצופים גדולים. את מה שאנחנו המחוקקים עושים באינספור דיוני ועדות וארבע קריאות במליאה, הם מבטלים במחי החלטה שאין בה שום הגיון, ופוסקים על פי השקפת עולמם ככל העולה על רוחם. אם חפצי חיים דמוקרטים ויהודים אנחנו – יש לעשות סוף לתהליך הזה".

ח"כ אורי מקלב: "בית המשפט בהחלטתו פוגע ומכשיל את החולים השומרים ומקפידים על החמץ הפסח כרוב אזרחי ישראל, שופטי בית המשפט אינם מכבדים את בית החולים כמקום ציבורי שצריך להתחשב ברגשות כל המגזרים, לאחרונה הבג"ץ בסדרת פסיקות ידועות מראש דוהר ומוביל לפיצוץ בין חלקי העם ועושה הכל כדי להחליף את השלטון בכוח".

ח"כ יעקב אשר: "החלטת בג"צ לאפשר בפסח הכנסת חמץ לבתי חולים היא 'פיסקת ההתנתקות' של שופטי בית המשפט העליון מהציבור בישראל שרובו מעריך ומכבד את המסורת היהודית ושומר את מנהגי חג הפסח. מול המדרון החלקלק בו ערכי היהדות נדרסים ברגל גסה מוטלת על נבחרי הציבור האחריות למחות ולפעול בכל הכלים החוקיים לשמירת צביונה היהודי של המדינה".

ח״כ אופיר סופר בתגובה להחלטת בג"צ: "ישראל היא מדינה יהודית, אך אין ביהדותה זו כדי לשלול את אופיה כמדינת כל אזרחיה"- כך אמר בעבר השופט בדימוס אהרון ברק וברוח זו פסקו שופטי בג"ץ אשר שמו להם למטרה למחוק את זהותה היהודית של מדינה ישראל ועל הדרך להזכיר לכולם מי כאן הריבון. צריך לשים לפארסה הזאת סוף לפני שיהיה מאוחר מידי".

ח"כ ישראל אייכלר: "כולם כבר יודעים את השיטה הדיקטטורית של שלטון הבג"צ. הם כבר לא מסתירים את הרודנות האנטי יהודית ואנטי דמוקרטית שלהם. פוטין כבר דמוקרטי יותר משליטי בג"צ. בג"ץ ממשיך לבטל את סמכויות הכנסת ומטיל אימה ובוז נגד נבחרי הציבור המייצגים את הבוחר הישראלי. אפשר לסגור את מליאת הכנסת. בג"ץ אימץ את ההמנון המורדים: 'ובחוקי הכנסת אין אנו מתחשבים'".

עוד הוסיף אייכלר: "אין שום התחשבות בעמדה היהודית והדמוקרטית של רוב העם. הפרלמנט הישראלי קבע חוק לאסור חמץ בפומבי, משום שזו דעתו של רוב העם שבחר את המחוקקים נבחרי ציבור. בג"ץ מזלזל בדת היהודית ובדעת העם ורומס ברגל גסה ואלימה את החוק כלאחר יד. מאותה סיבה בג"ץ דוחה הארכת מינוי מקצועי של פרקליט מדינה שמונה כחוק על ידי שר המשפטים. בג"ץ נגד המחוקק, בג"ץ נגד הרשות המבצעת. בג"ץ נגד כולם. כולם נגד בג"צ".

השר וקנין על החלטת בג"ץ: "מדובר בהחלטה שערורייתית בעוד הכנסת שנבחרה בידי העם קבעה שלבתי החולים לא יכנס חמץ בפסח. קבוצת שופטים שלא מייצגת את העם מחליטה ההפך. יש כאן סכנה לשלום הדמוקרטיה בישראל. בפסיקה זו דורש בג"ץ שהכנסת תחוקק את פיסקת ההתגברות".

ח"כ אתי חוה עטיה (ליכוד) תוקפת את התנהלות בג"ץ ומזהירה: "בג"ץ מסכן את המדינה היהודית הדמוקרטית. הכנסת היא הריבון. שכרון הכח של בגץ מוביל את מדינת ישראל לאי אמון במערכת המשפט ומסכן את המדינה היהודית הדמוקרטית. לא ייתכן שבגץ הופך בדיקטטורה השיפוטית שלו את הכנסת, נבחרי הציבור של העם ללא רלוונטים ומיותרים. הדבר היחיד שניתן לקבל בסמכות בית המשפט היא ההמלצה לבטל חוק או לתקנו ולא ביטולו בפועל. הכנסת היא הריבון".

סגן השר מאיר פרוש: "הדיאלוג שלנו עם הבג"צ בנושאי דת כבר מזמן בגדר של שיח חרשים, התקוה שלנו לשינוי הוא בג"צ עצמו, שימשיך לפסוק נגד דתיים ויוסיף לפסוק בענין של דן אלדד וכדומה ופסקת התגברות קום תקום".

ח"כ יעקב טסלר על החלטת בג"ץ: "החלטת הבג"צ לאפשר הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח, בלתי מתקבלת על הדעת מסוכנת ושערורייתית. עוד חוליה בשרשרת שמירת הדת נשחקה בידי שופטי העליון ללא ניד עפעף. רוב אזרחי ישראל מכבד ושומר על המסורת, והפסיקה הזו פוגעת בהם פגיעה קשה ביותר".

עוד אמר טסלר: "כנציגי ציבור אנו פועלים בכל האמצעים, כדי לשמור על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. למרבה הצער בוחר בג"צ שוב ושוב לרמוס את כל הקדוש והיקר לנו. לצערינו בנסיבות הללו, מלאכתנו כפרלמנטרים, מתייתרת לחלוטין".

ח"כ גדעון סער: "‏כך נראה אקטיביזם שיפוטי על סטרואידים. בפחות משבוע: ביטול חוק הפקדון למסתננים. ביטול איכוני שב"כ – קורונה. צו בינים למניעת הארכת כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה. ביטול איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח. בשתי מלים: שכרון-כוח".

מנגד, בסיעת מרצ בירכו על החלטת בג"ץ, שקיבל את עתירתם ואמרו: "החלטת בגצ היום מסמנת את הסוף למשטרת החמץ בבתי החולים ומהווה ניצחון חשוב נוסף במאבק למדינה חופשית יותר. מרצ תמשיך לעמוד בחזית המאבק הזה. מרצ מברכת את העותרים, חברי הכנסת של מרצ בעבר ובהווה ח"כ תמר זנדברג, מיכל רוזין ומוסי רז ואת הפורום החילוני על ההשיג החשוב היום".



0 תגובות